Wednesday 12 June 2013

Cucilah muka tu sikit...dah berkilat ha...

Assalamualaikum...

Rasa2nya zaman sekarang ni ramai orang tak kira lah lelaki ke perempuan ke, transgender ke, mesti ada menggunakan pencuci muka kan?

Awek ni nama dia bun bun.. ni muka sebelum

 Aku terfikir pasal topik cuci muka ni sebab terkejut baca cerita pasal sorang awek blogger ni.. habis muka dia yang comel tu sebab salah guna produk... kesian dia.. kalau nak tau meh baca kat SINI

Ni muka bun bun selepas

Kesian kat dia kan? Harap muka bun bun cepat2 recover.. dah ada contoh2 macam ni diharap kita akan lebih berhati2 dengan produk2 kosmetik yang kita guna...kena periksa dulu ingredient apa benda yang di campur dalam botol tu.. nak2 lagi produk yang mengelupas tahap sakit pedih tak tahan tu..

Memang betul kulit muka kita memerlukan proses pengelupasan untuk membuang sel2 kulit mati. Tetapi pengelupasan tak boleh dibuat selalu. Gunakan produk yang boleh membuat kulit kita mengelupas dengan lembut dan tak sakit!

Sakit ke? Memang sakit sampai macam rasa nak terkencing!! Aku dah pernah try..nak cantik n putih punya pasal...memang cantik, memang putih gebu tapi tak boleh stop. Lepas je aku berhenti guna produk tu, muka aku jadi berbelak2...lagi teruk dari dulu..hmmmm...jadi macam kusam.. kenapa stop? ada banyak sebab..antaranya harga yg mahal..sejemput je krim dah harga RM80.. cinonet je bekasnya.. lagi satu aku tak tahan menanggung sakit sampai mcm nak terkencing2 tu...tapi ada je yg kawan2 aku still guna sampai sekarang.. berkesan pada mereka..

Korang guna brand apa?

Basically, guna pencuci muka apa2 pun boleh asalkan sesuai dengan kulit muka.. muka aku ni pernah guna macam2 produk..  aku pernah guna pencuci Neutrogena.. hmmm tak sesuai dengan aku.. yang macam kat gambo bawah ni ha..


Lepas tu masa kat UiTM Arau, atas pengaruh kawan2, aku guna krimTemulawak.. haa..sape pernah pakai??? Aku tak suka sangat krim ni.. tapi serius mujarab la.. sebab dah beli, aku pakai je lah sampai habis.. habis satu bekas, jerawat kecik2 atas dahi semua clear.... muka pun jadi putih sikit...aku pakai nipis2 je waktu siang, sebab muka aku ni kalo berpeluh Ya Rabbi.. tak cukup 1 towel good morning tu.. waktu malam aku pakai tebal2... bangun pagi muka melekit2, berminyak2... pastu aku cuci la pakai pencuci muka.. pencuci muka aku tak ingat sangat apa aku guna..kalo tak silap aku brand tu IRISE.

 Aku ingat lagi, punya lah susah kalo nak pegi bandar kangar tu, pastu barang2 tak banyak sangat pilihan..aku beli la jugak IRISE face wash tu.. tapi tubenya kaler putih...sekarang dah jadi biru...
Aku pakai sikit2 je..harga dia aku tak ingat, tp bagi aku yg student waktu tu agak mahal jugak la...pakai jimat2..hehhehe... tapi aku puas hati la... aku try cari IRISE yg macam dulu tp tak jumpa.. dah tukar packaging kot..tapi brand sama.. ni macam yang kat pic ni IRISE packaging baru..


Masa aku kat UiTM Shah Alam pulak, macam2 lagi produk yang aku guna. Ada produk tu aku perasan, lepas aku habis guna satu set, muka aku banyak kuar bulu... eeeiiiii... kenapa tah...agaknya dia ada steroid kot yang merangsang hormon jantan.. eh tu teori aku je.. sebab aku ada terbaca produk kosmetik ni ada yang mengandungi steroid.. pastu terus aku stop. 

Aku nak letak gambo lama2 masa zaman blaja dulu pun tak boleh la..gambar2 tu tak pakai tudung..tunggu la nanti aku crop mana yg patut... hitam je muka aku time tuh..hehheh..

Nanti aku cerita pengalaman aku buat facial sendiri... 

Aku nak gi kuar dating dengan Dempol jap... tatatta...




No comments:

Post a Comment